בצורה הפשוטה ביותר, רדיאטור הסקה פועל על ידי הוצאת חום ממים או מאדים, ואז שימוש בחום הזה לחימום האוויר הסובב אותו. הרדיאטור עשוי מסוגי מתכת שונים, מה שמבטיח הולכת חום יעילה וחימום יעיל של החלל שבו הרדיאטור ממוקם.

איך עובד רדיאטור להסקה?

החדר מתחמם הודות למים חמים או קיטור, שעוברים דרך הרדיאטור. הסנפירים החיצוניים שלו מתחממים, ובאופן טבעי פולטים חום לאוויר הסובב אותם, מה שגורם לחלל סביבם להתחמם.
רדיאטורים הם אחת הדרכים הוותיקות והיעילות ביותר לחימום הבית. הם עדיין נמצאים בשימוש בבניינים ברחבי העולם כיום, וקיימות מעט מאוד אופציות יעילות יותר. אולם, הודות לפשטות שלהם וליעילותם הם מאפשרים להפיק את המיטב כאשר רוצים לחמם חללים בצורה אחידה, נוחה ונעימה, מה שמשאיר אותם במיקום גבוה ברשימת המכשירים היעילים והטובים ביותר לחימום חללי פנים.

העברת חום של רדיאטור הסקה

אם יצא לכם אי פעם להביט על רדיאטור הסקה, וודאי הבחנתם בכך שהוא בנוי בצורת כפלים עשויים מתכת. הכפלים הללו נועדו להגדיל את שטח הפנים שלו, כך שהמתכת באה במגע עם יותר אוויר.

זרימת אוויר טבעית

אין זה נדיר לראות רדיאטור חימום ביתי שמכיל מפוח. המפוח נועד ליצור זרם אוויר סיבובי סביב הרדיאטור, כך שאוויר קריר וחדש ייכנס פנימה, יצא חמים ויעלה מעלה. בצורה זו האוויר סביב הרדיאטור כל הזמן מתחמם והחדש נשאר חמים ונעים.

כיצד פועלים רדיאטורים של קיטור?

רדיאטור קיטור הם אחד מסוגי הרדיאטורים הוותיקים ביותר והם עדיין נפוצים כיום. הם מתחברים לדוד, שמחמם מים עד שהם יוצרים אדים. לאחר מכן הקיטור עובר במעלה הצינור האנכי אל הרדיאטור שם האדים הופכים לאנרגיה טרמית הודות לסנפירים החמים של הרדיאטור. כאשר הקיטור מאבד את החום, הוא הופך למים, שחוזרים אל הדוד לחימום חוזר. כך מחזור החימום והקירור חוזר על עצמו שוב ושוב על מנת להפיץ חום לשאר הבית.

איזון מערכת החימום של הרדיאטור

בניגוד למערכות חימום אחרות, מערכת החימום של הרדיאטור דורשת איזון על מנת לספק תפוקת חום טובה וקבועה. איזון זה מושג על ידי שליטה במהירות המים החמים שזורמים דרך הרדיאטור. ככל שהמים זורמים לאט יותר דרך הרדיאטור, כך החום מתפזר בעוצמה רבה יותר, ולהיפך.
איזון המערכת חיוני כאשר מנסים להשיג מרחב מחיה נוח שאינו מתחמם יתר על המידה ונשאר נעים לאורך זמן. כאשר עושים שימוש במספר רדיאטורים במקביל כדי לחמם שטח פנים גדול, חשוב לאזן ולסנכרן את פעילותם, כך שיעבדו ביעילות, שכל החלל יתחמם בצורה מאוזנת ולא יהיו מרחבים חמים או קרים יותר בחלל.

כיצד לנקות רדיאטורים להסקה?

יש לשמור על ניקיון הרדיאטורים בכל בית על מנת שניתן יהיה להפיק מהם את המקסימום. מכיוון שחום עובר מהמים או מהקיטור ברדיאטור לאוויר שבחוץ, חיוני להבטיח שהעברת החום תתבצע ללא הפרעה. כל לכלוך או אבק שנאספים על הסנפירים או על הצלחת של הרדיאטור עלולים לשמש כחומר מבודד, למנוע את העברת החום מפנים הרדיאטור לאוויר שבחוץ, לגרוע מיעילות הרדיאטור ולצרוך יותר אנרגיה. לאורך זמן, זה עשוי לגרוע גם מתוחלת החיים של הרדיאטור.
על מנת לשמור על הרדיאטור שלכם נקי ותקין לאורך זמן, כל שעליכם לעשות הוא לנגב את הרדיאטור על בסיס שבועי כדי למנוע הצטברות של לכלוך ופסולת. ניתן לשטוף את הרדיאטור הסקה במים רגילים לצורך תחזוקה בסיסית או בתמיסת סבון עדינה כאשר מנסים להסיר חומרים קשים יותר. רדיאטורים נקיים יעילים בהרבה מאלו המלוכלכים ולאורך זמן הם גם חסכוניים יותר.

רדיאטור להסקה איכותי מומלץ - הסקה ביתית
רדיאטורים להסקה ביתית

מחמם מגבות 
ערוץ שלנו